قیام شكوه مند امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از سرزمین حجاز و از مسجد الحرام،
كنار كعبه معظمه آغاز خواهد شد و تعداد سیصد و سیزده تَن از اصحاب او كه فرماندهان
لشكری و كشوری آن حضرت هستند، در میان ركن و مقام، با آن حضرت بیعت می كنند. آن گاه،
تعداد ده هزار نفر تكمیل می شود و وجود مقدس حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه
الشریف با سپاه ده هزار نفری، از مكه حركت می كنند و به اصلاح جهان می پردازند.
در روایتی آمده است که مفضل از امام صادق علیه السلام پرسید: << ای آقای من! حضرت مهدی از كجا و
چگونه ظهور می كند؟>>. حضرت فرمودند: << ای مفضل! او به تنهایی ظهور می كند و به تنهایی كنار كعبه می
آید و به تنهایی شب را در آن جا می گذراند>>.(6)
در روایت دیگری می فرماید: << چون مهدی به در آید، به مسجدالحرام رود. رو به كعبه و پشت به مقام
ابراهیم بایستد. دو ركعت نماز گزارد. آن گاه فریاد برآورد: "ای مردمان! منم یادگار امام و یادگار نوح و یادگار
ابراهیم و یادگار اسماعیل. منم یادگار موسی و عیسی و محمد ... منم صاحب قرآن و زنده كننده سنت">>.(7)
مهدویت...ما را در سایت مهدویت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 85